Zowel de Bite to Fight-campagne als het verpakkingsdesign van het gelijknamige chocolade-assortiment wonnen internationale awards.
Oxfam Fair Trade betaalt sinds vorig jaar bovenop de vaste fairtradepremie nog een extra premie voor de cacao uit Ivoorkust.
Deze extra premie moet de kloof overbruggen naar een leefbaar inkomen voor cacaoboeren en hun gezinnen. Kosten voor voeding, hun woning en essentiële diensten (onderwijs, zorg, kledij, …) worden hierdoor zorgeloos gedekt en het geeft ze een buffer, voor als het eens tegenslaat.
Om het project in de kijker te zetten, voerden we campagne rond een leefbaar inkomen en staken we onze chocolade in een nieuw jasje.
Lees meer over Bite to Fight for a Living Income.
Campagne van het jaar
Tijdens een online ceremonie werd onze Bite to Fight-campagne bekroond als ‘Campagne van het jaar’ door Fairtrade International.
“Met hun campagne waarbij de focus ligt op cacaoboeren een leefbaar inkomen te verschaffen inspireert Oxfam duizenden chocoladeliefhebbers om de switch naar fairtradechocolade te maken,” aldus Martin Atkin van Fairtrade International.
Onze verpakking wint een Pentaward
Een mooi verhaal, daar hoort een mooie jasje bij. Samen met verpakkingsspecialist Quatre Mains kwamen we tot een fris en eigentijds ontwerp dat meteen in het oog springt. Het design ging dan ook lopen met de bronzen medaille op de Pentawards 2020.