Bite to Fight-chocolade dubbel in de prijzen

Zowel de Bite to Fight-campagne als het verpakkingsdesign van het gelijknamige chocolade-assortiment wonnen internationale awards.

Oxfam Fair Trade betaalt sinds vorig jaar bovenop de vaste fairtradepremie nog een extra premie voor de cacao uit Ivoorkust.

Deze extra premie moet de kloof overbruggen naar een leefbaar inkomen voor cacaoboeren en hun gezinnen. Kosten voor voeding, hun woning en essentiële diensten (onderwijs, zorg, kledij, …) worden hierdoor zorgeloos gedekt en het geeft ze een buffer, voor als het eens tegenslaat.

Om het project in de kijker te zetten, voerden we campagne rond een leefbaar inkomen en staken we onze chocolade in een nieuw jasje.

Lees meer over Bite to Fight for a Living Income.

bol-bite-to-fight

Campagne van het jaar

Tijdens een online ceremonie werd onze Bite to Fight-campagne bekroond als ‘Campagne van het jaar’ door Fairtrade International.

“Met hun campagne waarbij de focus ligt op cacaoboeren een leefbaar inkomen te verschaffen inspireert Oxfam duizenden chocoladeliefhebbers om de switch naar fairtradechocolade te maken,” aldus Martin Atkin van Fairtrade International.

Bite to Fight internationale fairtrade campagne van het jaar

Onze verpakking wint een Pentaward

Een mooi verhaal, daar hoort een mooie jasje bij. Samen met verpakkingsspecialist Quatre Mains kwamen we tot een fris en eigentijds ontwerp dat meteen in het oog springt. Het design ging dan ook lopen met de bronzen medaille op de Pentawards 2020.

bite to fight pentawards bronze

Bekijk ons Bite to Fight-assortiment


Gerelateerde berichten

bol-bite-to-fight

Met Bite to Fight help jij cacaoboeren aan een leefbaar inkomen

Neem een hap van een Bite to Fight-chocoladereep. Proef je ‘t verschil? Misschien niet meteen, maar voor de cacaoproducenten maakt deze reep een immens verschil. Hoe dan? Kort gezegd bezorgt de samenwerking met Oxfam hen een beduidend beter inkomen. Maar we zouden Oxfam niet zijn, als er niet óók...

Waarom hogere koffieprijzen een goede zaak kúnnen zijn

De laatste maanden verschijnen er alarmerende berichten over een verhoging van de koffieprijs. Waarover gaat het precies? Wie profiteert? Wie wordt hier slechter van? Gaan de prijzen voor koffiedrinkers de hoogte in? We leggen ons oor te luisteren bij Oxfams koffie-expert Stefaan Calmeyn. Wat blijkt: ja, Oxfam-koffie wordt duurder,...

Nieuwe koffieverpakking zet Oxfams partners-producenten in de kijker

Heb je de nieuwe outfit van onze biologische Highlandkoffie al gespot? Dan is het je vast opgevallen dat een Congolese koffieproducente je enthousiaster dan ooit toelacht. Onze producenten zijn de sterren van de nieuwe verpakkingslijn. Daarnaast vind je makkelijker informatie over de smaak van elke koffie en kiezen we...

Bite To Fight: Tayoro, onze man ter plaatse, zet er z'n tanden in

In 2019 lanceerden we het samenwerkingsproject met de Ivoriaanse cacaocoöperatie CPR Canaan. Het product uit deze samenwerking is de Bite to Fight-chocoladelijn. We betalen een extra premie rechtstreeks aan de boeren voor de cacao in deze repen.